Menjar xocolata redueix l’estrès

La xocolata és el plaer més desestressant. Un estudi de la Universitat de Cincinnati (EUA) revela que les activitats plaents com el sexe o el menjar redueixen l’estrès inhibint la resposta d’ansietat al nostre cervell. L’efecte dura fins a set dies, segons afirmen els autors a l’últim número de la revista PNAS. El menjar xocolata causa una sensació de plaer que provoca una disminució d’estrès. Per tant, tots els que aneu una mica atabalats, no penseu-vos-ho més i mengeu una miqueta!

A més, la xocolata es pot usar com a antidepressiu perquè conté diverses substàncies que influencien la química cerebral i ho transformen en un potent agent antidepressiu. En ingerir-ho es produeix una elevació de la insulina que condueix a tots els aminoàcids de la sang cap als músculs amb excepció del triptòfan que va al cervell. És el precursor de la serotonina cerebral. En el cervell el triptòfan es transforma en serotonina, la qual cosa confereix una sensació de tranquil·litat i sedació plaent”.

La serotonina que és un neurotransmissor implicat en l’estat anímic, és el motiu pel qual alguns experts recomanen a les dones que pateixen el símptome premenstrual que augmentin el seu consum d’aliments rics en hidrats de carboni abans i durant la menstruació per reduir els seus símptomes.