La farinera, Centre d’Arts Visuals

El 15 de desembre del 2007, La Farinera de Vic tancava les seves portes a la producció, desprès de ser una de les mostres més destacades de l’arquitectura industrial modernista catalana construïda per l’arquitecte Enric Sagnier entre 1896 i 1897. Aquesta es traspassava, llavors, a la farinera El Moliné de Barbastre, a Aragó, deixant l’espai lliure per iniciar els treballs de rehabilitació de façanes i interiors als nous usos previstos per l’Ajuntament de Vic.

[youtube]http://youtu.be/7UMLui2XqE4[/youtube] El grup de defensa del Patrimoni de la ciutat osonenca, que es va mostrar contrari a la decisió, va sol·licitar a l’ajuntament de Vic, que “ en el protocol de cessió i ús a les entitats que s’hi acullin, hi faci constar l’obligarietat de respectar en la seva totalitat el parament i els elements decoratius, tant els externs com els visibles des de l’exterior” i prohibien taxativament “sustentar-hi, ni fixament ni provisional, cap tipus d’element moble, decoratiu o informatiu que desdigui, menystingui o anul·li l’estil propi de l’edificació modernista que els acull”.

Va ser el 20 de setembre de l’any 2010 quan La farinera va tornar a obrir les seves portes. Aquesta vegada, allunyada completament de tot el que envolta el món de la farina. Desprès d’una profunda reforma, sempre respectant l’ anteriorment demanat, i d’un canvi d’usos, l’antiga fàbrica es transformava en escola sota el nom La Farinera. Centre d’Arts Visuals ofereix, des d’aquell moment, cursos i tallers d’arts  plàstiques i d’imatge digital tant per nens i nenes com per a adults.

El centre està sota el paraigua de la Fundació Educació i Art i que no només té com a objectiu l’ensenyament sinó també la recerca i els estudis de processos educatius relacionats amb les arts visuals. A l’escola s’hi poden seguir cursos de dibuix, pintura, còmic, modelat, fotografia, vídeo o animació digital entre altres matèries.

Post Tagged with