Facilitats, ofertes i ajudes

Barcelona s’està convertint ràpidament en una de les ciutats del món on hi ha més rodatges. En els últims anys hi ha hagut un creixement molt elevat del nombre de rodatges a la ciutat, al 2009 n’hi va haver 1.377 al 2013 uns 2.494. Això es degut a que tot i que la ciutat no sigui un dels llocs que dóna més ajudes i subvencions, si que és de les ciutats on els permisos són més fàcils de tramitar. A més a més els rodatges són gratuïts, la ciutat no imposa taxes ni impostos a la gent que vol rodar allà.

‘Barcelona nit d’estiu’, ‘REC 4 apocalipsis’ o ‘Another me’ són alguns dels 31 llargmetratges que van triar Barcelona com a localització el passat 2013, un 11% més que el 2012. Per a aquest 2014 ja han sol•licitat el permís 16 films, entre els quals hi ha ‘Summer camp’, d’Alberto Marini, que va començar a gravar el 24 de febrer. Globalment, els rodatges a la ciutat han augmentat un 16,5% i 2.494 produccions l’han utilitzat com a plató.

No només s’hi graben moltes pel•lícules sinó que també s’hi graben molts anuncis tant en vídeo com en fotografia Alguns exemples en publicitat són l’empresa de tecnologia Apple, que va escollir l’escenari de la Sagrada Família per rodar-hi un fragment de la publicitat del nou iPad Air, o bé l’anunci del perfum de Jean Paul Gaultier, produït per The Gang, en què apareix un transatlàntic que entra per la via Laietana.

Imatge de l'espot a la Via Laietana, extreta de la pàgina web btv
Imatge de l’espot a la Via Laietana, extreta de la pàgina web btv